Modelagem e Simulação computacional: Um Estudo Envolvendo Atendimento Telefônico para Cotações de Frete de uma Transportadora de JAHU / Computational Modeling and Simulation: A Study Involving Telephone Call for Freight Quotes from a JAHU Carrier

Authors

  • Tatiane Maria do Nascimento Cavalheiro Graduanda em Logística pela Fatec Jahu FATEC JAHU Rua Frei Galvão, 1231- Jardim Pedro Ometto, Jaú – SP, Brasil
  • Maria Gabriela Fantucci Varollo Graduanda em Logística pela Fatec Jahu FATEC JAHU Rua Frei Galvão, 1231- Jardim Pedro Ometto, Jaú – SP, Brasil
  • Evandro Antônio Bertoluci Doutor em Educação – UFSCAR Pós- Doutor – Educação Matemática, Tecnologias Digitais Aplicadas à Educação e Educação a Distância - UNESP, Brasil Rua Capitão José Ribeiro, 651, CEP 17209-030, Jaú -SP

Keywords:

Simulation, Software Arena, Price.

Abstract

This paper aims to show the importance of efficiency in the telephone service of a freight carrier. You have to serve the customer is a key component of integrated logistics. During the year, there are cases that may be arbitrary and solutions updated for these. The part and simulated some routines lives important for the working of carrier identify the problem and one possible solution. Based on the collection of data, the shipping quotation steps are linear, customer service, data collection, negotiation and return. In order to verify the capability of the task, the possible bottlenecks, the extremes of each action and the solutions to those problems generated in the software.

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Published

2018-11-13

How to Cite

Cavalheiro, T. M. do N., Varollo, M. G. F., & Bertoluci, E. A. (2018). Modelagem e Simulação computacional: Um Estudo Envolvendo Atendimento Telefônico para Cotações de Frete de uma Transportadora de JAHU / Computational Modeling and Simulation: A Study Involving Telephone Call for Freight Quotes from a JAHU Carrier. Brazilian Journal of Technology, 1(2), 267–277. Retrieved from https://ojs.brazilianjournals.com.br/ojs/index.php/BJT/article/view/750

Issue

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